Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Alla inlägg den 4 juni 2008

Av Milla - 4 juni 2008 21:23

Ont i skallen dagen efter är väl mer eller mindre en självklarhet.Här har du de fysiska anledningarna till eländet...

1. HJÄRNAN
Långt in i din hjärna sitter hypofysen.Spriten har fått den att sluta producera vasopressin, vilket gör att vattenbalansen är helt kajkad.Så din grå massa är uttorkad och membranet som kopplar hjärnan till skallen är utstretchad, vilket givetvis resulterar i huvudvärk.
BOTEMEDEL: Gamla fina aspirin hjälper.

2. MUNNEN
När det luktar apa ur käften då du öppnar den ska du ta det som ett tydligt budskap från din slitna kropp
-du behöver vätska!
BOTEMEDEL: Drick något.Inte något med koffein eller alkohol eller alkohol så klart.Det kan ge dig en tillfällig kick, men slutresultatet blir bara värre med mer uttorkning som följd.

3. LEVERN
Spriten bryter ner leverns sparade energidepå.Glykogen blir till glykos, som sedan bara försvinner ut ur kroppen eftersom du kastar iväg kopiösa mängder med urin.Det slutar med att din kropp blir svag och okoordinerad dagen efter.
BOTMEDEL: Ät något för att höja energinivån.

4. MAGEN
Ölfantast? Kolsyran i biran skyndar på upptagningen av alkohol i blodet, vilket ger kroppen mindre tid att ta itu med de tråkiga biprodukterna.Ölen gör dig dessutom taskig i kistan.Risk för spyor och diarré.
BOTMEDEL: Ät ett rejält mål mat innan du börjar kröka.Det lindrar.Fett gör att alkoholen absorberas långsammare.

5. BLÅSAN
Din lilla eller stora *kompis* har jobbat på högvarv för att bli av med vätskan som njurarna dumpat där, och sorgligt nog så försvinner saltmängden ur kroppen för varje gyllene stråle du pinkar ut.Saltförlusten resulterar i ett tillstånd som doktorn kallar *att må piss*.
BOTMEDEL: sportdrycker hjälper till att återställa balansen.

6. NJURARNA
Avsaknaden av vasopressin har hindrat dina njurar från att ta vattnent till blodet.Det skickas direkt till blåsan istället.Det förklarar varför du är törstig när du vaknar dagen efter, trots att du drack mycket innan du gick och la dig.
BOTEMEDEL: Drick vatten.Det hjälper lite i alla fall.Både innan du går och lägger dig och direkt på morgonen.

7. BLODFLÖDET
Alkoholnedbrytarprodukten acetaldehyd kommer att spöka under bakfyllan.Den orsakar huvudvärk och illamående.räkna med fullt av biprodukter i blodet.Tänk på att rödvin och whiskey ger usel bakfylla och innehåller mycket skit.
BOTMEDEL: Dricka vitt vin eller vodka när du festar.

LYCKA TILL :D

Av Milla - 4 juni 2008 20:29

Du frågade mig om jag tyckte att du var söt men jag sa nej.
Du frågade mig om jag tyckte om dig men jag sa nej.
Du frågade mig om jag skulle börja gråta om du gick men jag sa nej.
Så du började gå din väg då jag tog din hand och sa: Du är inte söt du är vacker.
Jag tycker inte om dig jag älskar dig
Jag skulle inte gråta om du gick jag skulle DÖÖ!!



*Du betyder* P.E

Av Milla - 4 juni 2008 19:52

" Felet med människor är att de
aldrig kan erkänna att de har fel.
Jag skulle kunna göra det,
-om jag hade några! " ;) ;)

Av Milla - 4 juni 2008 19:30

Min 4 årige pojke försvann i dag, Hans pappa kom och hälsade på (vi e separerade) sen skulle han gå hem och min pojke vart jätte´ledsen och stack sin väg. Vi letade och letade överallt men kunde inte hitta honom :( Har aldrig varit varit så rädd i hela mitt liv och tusen tankar gick igenom mitt huvud över vad som kan hända med ett försvunnet barn.Iaf så hittade vi honom efter en längre stunds letande sittandes i en buske precis brevid där vi bor gråtandes :( Jag va så ledsen  så ena sidan av mig ville bara ta tag i honomoch förklara vad som kunde ha hänt och den andra ville bara krama om honom och aldrig släppa taget. Det fick bli en blandning av båda :) nu så är han hemma igen och sover lungt i sin mysiga säng *underbart* men ush så rädd jag va :(


Sen då jag  höll på att leta Liam som mest ringde telefonen, min älskling P. han berättar då att han va på väg upp på akuten med sin underbara dotter L som ramlat på dagis och slagit sig så illa så hon fått en spricka i handen :(

så nu kommer hon ev att bli gipsad *stackare* blir så varmt på sommaren ju med gips:( Så nu ligger jag och tänker på dom hela tiden *tyck om* och undrar hur det går hela tiden. Stackars L vill bara krama om ont det ska göra :(  


Tänker på er massor  *kärlek*

Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards