Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Direktlänk till inlägg 6 juni 2010

Nationaldag ?

Av Milla - 6 juni 2010 11:31

Jag vet faktiskt vad jag ska tycka om den? Vet inte om jag ska vara stolt över att vara svensk, sen kan man ju inte ens hissa svenska flaggan eller sjunga nationalsången utan att det blir rasistiskt tydligen :s vem är det som formar det så? för jag tror inte att det är invandrarna själva iom dom flesta enligt min uppfattning är stolta över att ha fått komma till svergie.


Jag vet inte om jag ska vara stolt när jag vet att sverige ändå har varit ett rikt land men ändå så har ett flertal barn/ungd av någon konstig anledning hamnat så totalt utanför systemet så att dom nu bor på gatan och i trappuppgångar, vart har alla skattepengar tagit vägen?


Och alla egenföretagare som  tvingas stänga ner eller flytta sina företag utomlands för att dom inte har råd att driva egentligen vinstdrivna företag i svergie *poff* nya skatteintäkter borta bara sådär :s förstår inte hur regeringen tänker och inte hur regering tänkte innan dom för det började förmodligen inte med moderaterna utan sveriges konkurs låg nog där å bubblade innan eller vad tror ni?


Och alla som blivit utförsäkrade ur systemet som ständig måste gå med magvärk för en oviss framtid trots att många av dom är väldigt sjuka så att en återanpassning till arbetslivet kommer förmodligen inte att vara möjlig iaf.


Det handlar mest om byråkrati då man flyttar pengarna mellan olika kassor för att sänka sjukskrivnings statistiken, tydligen lyckas dom med det iaf under dom tre månaderna dom sjukskrivna lever under rehabiliteringskedjan men sen glömmer man bort att ta upp i statistiken alla dom som åter söker sig tillbaka till sjukpenningen och alla dom som tvingas leva på andra kassor såsom socialbidrag pga av att dom blir nekade av försäkringskassan att vara sjukskrivna igen :s även om dom enligt läkare är bedömd att inte kunde arbeta nåt alls förrän någon slags rehab e klar.



Nää det e mycket som gör att jag känner att jag kan inte vet riktigt om det känns helhjärtat att vara stolt svensk längre men det kanske bara e en ytlig känsla jag vet inte :s


Fortsätter det såhär så kommer sverige bli ett u-land inom 15 år kul


Nä nu ska jag sluta gnälla ha en bra dag haha


Puss <3

 
 
Ingen bild

AE

6 juni 2010 16:18

Jag väljer ändå att se det vackra som absolut finns. Har varit med om en del minsann!/När det gäller din omröstning händer det ibland att jag skriver MÅNGA inlägg, kanske 10 och det kan vara svårt att få en kommentar på alla, men skriver jag ett eller två kan det finnas en större chans skulle jag tro.

 
Maddo

Maddo

6 juni 2010 19:17

Jag är stolt över att vara svensk men förstår ändå tvivel. Jag älskar sverige. =) Landet, naturen och för att inte tala om språket! =)

Låter som om du hade en superfin dag ju! =)

http://blogg.dreammaddo.se

 
Sara-Klara

Sara-Klara

8 juni 2010 01:34

Klart du ska vara stolt:-)! Åkte i min barndoms trakter igår och förundrades. Strålande sol, grönt gräs, kossor, blommor i mängder, stenbroar över ån och skuttade rådjur på ängen. Då var det lycka och en enorm stolthet över att tillhöra det. Man vill visa upp det för alla! Hehe... är inne i en känslig period så tårarna gick ju förstås inte hejda. Ja, hjälp vad tramsig man är ibland men Sverige gör mig glad vid den här tiden på året:D.

http://mittemellanstaden.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 23 september 2011 00:33


  Tröttnat på den här bloggen så därför är det tyst härifrån får ingen energi av den då jag tusen åter tusen gånger "måste" läsa gamla inlägg som drar upp massa sår mer än nödvändigt.   Jag håller på att forma en ny blogg som kommer att passa ...

Av Milla - 13 mars 2011 23:18


I live, I breathe, I let it rain on me I sleep, I wake, I try hard not to break I crave, I love, I've waited long enough I try as hard as I can Am I not pretty enough? Is my heart too broken? Do I cry too much? Am I too outspoken? Don't I m...

Av Milla - 10 mars 2011 14:22

I get lost in life when it smashes in my head.. Bara en helt ovanligt vanlig dag :p   Finns så många vägar att välja på, vilken ska jag ta? Tusen och åter tusen tankar i huvudet som cirkulerar..   "Jag är ingen soldat,har inga vapen att ta ti...

Av Milla - 6 mars 2011 19:07

Ärlighet är en dyr present, förvänta dig inte av den billiga människan:/   Har haft fullt ös hela dagen där vissa saker tagit energi och andra gett men kan inte känna att det kompenserade upp det dåliga.. Det är skönt att veta att det är en mor...

Av Milla - 15 februari 2011 21:22

Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards