Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Direktlänk till inlägg 22 maj 2008

Jag e Rädd

Av Milla - 22 maj 2008 21:19

För du vet,
jag är också rädd

och jag vill så rysligt gärna värma dina händer
om natten när du fryser
men mina fingrar är också kalla

och jag vill inte stjäla av din glöd
när du alltför väl behöver den själv


Jag önskar att jag visste hur någonting blir
att jag kunde rita in framtiden med röda linjer på en karta
raka linjer, med linjal
men min penna går vilse varje gång

och tiden räcker inte längre till
att bygga murar mellan fortsättningen och nuet
de har börjat flyta ihop,
tiden har börjat flyta ihop

och knuffar i allt snabbare takt
dej och mej åt olika håll
fastän vi båda två vill hålla fast oss i varandra


för du vet,
jag är också rädd

och jag förstår inte hur jag ska klara mej
utan dina armar omkring mej

hur jag ska kunna andas
när du är flera världsdelar bort
eller i alla fall många, många mil ifrån det som är vi


jag önskar att jag kunde säga att det är ingen fara
och lova dej att allting kommer fortsätta
att vara precis som förut,
vara precis som nu

men jag kan inte, du vet att jag inte kan
för jag vet inte mer än du
jag vet bara att saknad gör djävulskt ont
och att mina händer är alldeles för tomma utan dina

och risken att någon av oss skulle snubbla över avstånden
och falla och slå sönder sej,
bryta benen armarna fingrarna hjärtslagen,
går inte att tänka bort hur gärna jag än vill


för du vet,
jag är också rädd

jag är skräckslagen inför tanken
på att tappa det som är du och jag,
det som är vi vi vi och oss

men du är något av det absolut viktigaste som hänt mej
och jag vet: vi behöver inte släppa taget för vi bor i din säng haha


Jaha du sitter bara vid datorn jamen dåså ;)


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Milla - 23 september 2011 00:33


  Tröttnat på den här bloggen så därför är det tyst härifrån får ingen energi av den då jag tusen åter tusen gånger "måste" läsa gamla inlägg som drar upp massa sår mer än nödvändigt.   Jag håller på att forma en ny blogg som kommer att passa ...

Av Milla - 13 mars 2011 23:18


I live, I breathe, I let it rain on me I sleep, I wake, I try hard not to break I crave, I love, I've waited long enough I try as hard as I can Am I not pretty enough? Is my heart too broken? Do I cry too much? Am I too outspoken? Don't I m...

Av Milla - 10 mars 2011 14:22

I get lost in life when it smashes in my head.. Bara en helt ovanligt vanlig dag :p   Finns så många vägar att välja på, vilken ska jag ta? Tusen och åter tusen tankar i huvudet som cirkulerar..   "Jag är ingen soldat,har inga vapen att ta ti...

Av Milla - 6 mars 2011 19:07

Ärlighet är en dyr present, förvänta dig inte av den billiga människan:/   Har haft fullt ös hela dagen där vissa saker tagit energi och andra gett men kan inte känna att det kompenserade upp det dåliga.. Det är skönt att veta att det är en mor...

Av Milla - 15 februari 2011 21:22

Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards