Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Alla inlägg den 17 oktober 2008

Av Milla - 17 oktober 2008 23:57

Jag har varit med om mycket saker som påverkat mig negativt.Men trots det så har jag valt att stå stark och påverka mig & peppa mig själv för det är jag värd.

Oavsett vad jag nu har varit med omsen jag föddes så har jag valt att inte bli ett offer utan i stället så har jag valt att påverka och styra mitt eget liv.


Hur står det till med din självkänsla ?? Gå in och gör detta test och gör det ärligt och arbeta med dig själv i stället för att vara offer för din egen framtid. Länken ligger efter all text lycka till !!


"Psykologer hävdar att i stort sett alla aspekter av livet – lycka, framgång, relationer, prestationer, kreativitet, till och med våra sexliv – beror på en kärnegenskap: vår självkänsla. Djupt inne i oss själva bär vi på en bild av hur vi är som personer och hur mycket vi är värda i våra relationer till andra. Alldeles oavsett hur nära vår självbild ligger verkligheten så vägleder den oss genom vår vardag och påverkar allt från yrkesval till hur vi klär oss. Självkänslan kan liknas vid en oljemålning, lager efter lager av färg har lagts till genom åren och format en komplex inre bild. Varje gång våra föräldrar, lärare eller vänner anmärkt på oss ("du är dum" eller "du är duktig") och varje gång vi tolkat andras beteende ("de valde honom för att han är mer populär än jag") så lägger vi dit ett lager till på målarduken. Målningen utgör det perspektiv som vi ser oss själva utifrån och det är inte lätt att ändra på när färglagren väl blivit för tjocka.


Många tvivlar så mycket på sig själva att det begränsar dem. Vi tvivlar på vår förmåga att lyckas med ett nytt jobb, på om vår partner kommer att stanna kvar hos oss eller på om vi kommer att klara av en utbildning. Men oavsett vilken situation man ställs inför så finns alltid ett val: antingen kan man låta tvivlen styra ens handlingar eller så kan man bearbeta tvivlen och förbättra det man kan påverka och acceptera det man inte kan påverka. Även om bilden som utgör vår självkänsla sitter djupt så kan vi alla skala av de negativa lagren och ersätta dem med positiva. Först då kan vi börja jobba med den allra viktigaste relationen i våra liv – den till oss själva.


 Övergripande resultat 85/100  

Ditt resultat antyder att du har god självkänsla. Att du värdesätter dig själv återspeglas i ditt privatliv, dina relationer och i din karriär. Du utstrålar för det mesta självförtroende och vågar satsa helhjärtat på saker. Din goda självkänsla gör troligen att du hanterar stress bra och att du över huvud taget mår bra. Uppskatta och vårda den här egenskapen för den kommer att ta dig långt i livet.



http://persontester.svd.se/transfer.php?idRegTest=1660&access=0



Välj dig själv som NR 1 & älska dig själv så sprider du mest kärlek till dina närmasteoch du kan delamed dig av ditt leende.



Massa kramar

Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards