Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Alla inlägg under oktober 2008

Av Milla - 16 oktober 2008 20:27

Fick ett mejl tidigare i dag från P wieee älskar domhär mejlen som kommer. 


" Du värmer mig som ingen annan gjort förut och lyckan är total.

När jag inte i ord kan beskriva vad jag känner så kan jag inte mer än att visa dig. Hela världen kan se dig i mina ögon, älskar dig"



Älskar dina mejl soulmate fi fan hihi blir så varm det vet du, du e bäst



Trodde riktigt kärlek bara fanns i fantasin, omjag sover väck mig inte ;)

Av Milla - 16 oktober 2008 17:22

Väcker många dansanta minnen *L* lyssna och ta en svängom i vardagsrummet med en soppslev ;)

Av Milla - 16 oktober 2008 17:10

Har haft en mysig dag hemma med mamma.

Tittade på film efter lunch Ps I Love You för tredje gången, den e så berörande hihi grät en skvätt också *det får man*


Åkte till lägenheten sen för att fortsätta med utrensningen och städningen som aldrig tycks ta slut :( vad fan vi bor ju inte ens där sen ca 5 månader tillbaka haha


Sov jättegott natten till i dag för ovanlighetens skull men det va längesen som jag va så trött som jag är i dag ush skulle lätt kunna sova hela dagen om jag inte hade annat jag va "tvungen" att göra.

Gillar inte såna där måsten dom e trista haha


Nu sitter jag och väntar på att äskling ska sluta så vi kan åka hem och äta mat för jag e hungrig.

I dag blir det Kycklingfilébitar med matlagningsgrädde kryddat med curry och sen pasta till det perfekt.


4 pers


Kycklingfilé alá Kamilla ;)


4 kycklingfiler

Valfri mängd curry

2 st matlagningsgrädde

Morötter


Tärna kycklingfilén och stek den på medelvärme så den blir helt genomstekt men inte för länge för då blir den torr.

Häll på matlagningsgrädden

Krydda med curryn

Tillsätt ångkokta morötter som du kokat på sidan och låt allting koka på svag värme i ca 10 minuter så allt drar ihop sig i smaken.


Koka pasta eller ris till och hacka en god sallad


Väldigt gott med kokt broccoli till detta som man för övrigt kan tillsätta i grytan om man vill och koka i hop det tillsammans :) vilket inte älskling vill hihi



Tack för alla kommentarer och glöm inte att tända massa ljus i höstmörkret och kryp upp i soffan med en filt och någon du tycker om. Vän eller mer det får du själv avgöra.


Jag vet iaf vem jag kryper upp med ;)

Av Milla - 15 oktober 2008 22:21

Nu e det dags att sova snart ska bara se klart filmen haha som vanligt ;)


Kramar till alla ute i natten och en extra varm kram till Maddo keep strong babe ;)

Av Milla - 15 oktober 2008 22:20

Livet är ett spel !

Man kan tycka…

att man saknar betydelse.
att man kontrolleras och man inget kan påverka.


Man kan tycka…

att livets spel kan liknas vid ett schack.
att man är en betydelselös bonde i detta schack, kontrollerad och inget kan påverka.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att man är obetydlig i mängden.
att man inte kan vinna.


Man kan tycka…

att livets spel kan liknas vid en schackturnering.
att man är en spelare i denna turnering som är obetydlig och inte kan vinna.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att man inte utövar en betydelsefull verksamhet.
att det inte finns någon mening.


Man kan tycka…

att livets spel kan liknas vid en schackturnering.
att man är domaren i denna meningslösa turnering.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att man inte kan driva igenom sina beslut.
att ingen lyssnar på en.


Man kan tycka…

att livets spel kan liknas vid en regering.
att man är som en partiledare i denna regering, som ingen lyssnar på.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att man inte kan få delta i livets spel.
att man inte kan erhålla den lycka som spelandet ger.


Man kan tycka…

att livets spel kan liknas vid ett galaktiskt imperium.
att man är som en kejsare i denna.
att man inte kan erhålla den lycka som spelandet ger.
att man drömde om att få vara en bonde i livets schackspel.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att det bara finns ett sätt att finna sin lycka.
att det bara finns ett ställe denna lycka kan finnas.
att inget annat hjälper att nå den.


Man kan tycka…

att bara man själv kan veta på vilket sätt man finner sin lycka.


Man kan tycka…

att all lycka finns inom en själv.


Man kan tycka…

att den sanna lyckan tänds då man får de man älskar att finna sin egen lycka.

Livet är ett spel.


Man kan tycka…

att det är värt att spela livets spel.

Man kan tycka…

att man kan nå sin lycka.


(Författare okänd)

Av Milla - 15 oktober 2008 14:11

I bland så skrattar du åt mig för att jag e annorlunda, men jag skrattar åt dig för att du är precis som alla andra.


"Man föds som ett orginal, men dör som en kopia :s" ska det vara så ? Jag vägrar iaf.


Det va en vän till mig som frågade mig för några dagar sen

- "vem vill du vara egentligen"

- Vaddå egentligen

-"Jamen om du fick vara någon annan, jag skulle tex . vilja vara en rik person med mycket makt och pengar"

- Varför det?

-" Allt skulle vara så mycket enklare då"

-  visst jag gråter hellre i en jaguar än i en gammal volvo

- " jamen där ser du"

- nej där ser man inte för jag vill vara den jag är och bara mig själv till 100%


Hahahaha hon såg så förvånad ut av mitt svar som jag gav skulle funnits med på bild men icke :p



Vem är jag ?


JAG ÄR EN TORNADO SOM BARA VÄNTAR PÅ ATT FÅ HÄNDA ;) that´s me :p


Älskar dig Per. Give in to me ;)

Av Milla - 13 oktober 2008 22:22

Tack för alla kommentarer i dag *blir lika glad varje gång*


Nu e det dags att sova snart ska bara titta klart på filmen Fool´s gold en komedi hihi



Sov gott nassi nassi


So long bloggers ;)

Av Milla - 13 oktober 2008 15:08

Förstår inte hur man kan utsätta andra för mobbing :(


Hittade en mening på internet av okänd som lyder:


" Om dom andra som står på sidan kunde kliva emellan :( det är det som sårar mest just nu, när dom bara står och tittar och går sin väg"


Om jag ser någon bli mobbad eller ser någon som blir utsatt av våld så räcker då iaf jag ut mina hand och gör något. Hoppas att alla gör det och slutar vara så fega :(


Gör du det ??



Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards