Broken Wings:/ Catch me when i fall?

Alla inlägg under oktober 2008

Av Milla - 8 oktober 2008 16:28

Alla är vi hjältar för någon ;)



Älskar verkligen den här låten , underbar röst och underbar text *mys*




Har fullt ös med barnen i dag som jag valt att ha hemma från dagis i dag hihi

Har precis kommit hem från en lång skogspromenad där vi snubblade oss fram mellan grenarna *roligt* Om barnen har skoj så har jag det med :)


Tänk att barn kan hitta så många saker att leka med i en skog,helt fantastiskt mycket fantasi har dom så underbart *L*


Nu ska jag visst leta penslar till målarfärgen *asg* ingen rast inge vila.


På återseende ;)


Kram

Av Milla - 8 oktober 2008 14:31

Bestämde mig för att ha barnen hemma i dag för mysdag :) Linn ville gå till dagis för hon skulle ha gympa tror jag det va :s

Liam & Tim va lite hängiga dock inte sjuka isf mammasjuka hehe *L*


Tittade lite på pippi på morgonen och hade en lång frukost, sen lekte vi och jag & Liam byggde på en modellflygplan som han fått *skojigt* att pilla lite. Tim byggde med klossar :)


Jag e tacksam över att mina barn fortfarande sover lunch hihi så jag fick sova jag med , behövdes kan jag säga :)


När vi vaknade så gick jag upp och lagade till en fisklunch som bestod av smörstekt öring, gräddsås, potatis *mums* vi är verkligen heltokiga i fisk jag & mina barn.

Min älskling han gillar inte fisk han haha så han blev nog glad att vi passade på att äta den då han är på jobbet *asg*


Efter lunchen så skickade jag ut barnen på tomten så dom fick springa av sig lite för det behövdes.

Skönt för mig själv också så jag kan blogga lite och vila öronen, ska vika tvätt också


Strax ska vi gå ut på en upptäcksfärd och tar med oss lite picnick till skogen *L* det uppskattar barnen jättemycket.


Ja jag kanske inte hade så rolig blogg i dag haha får se om det kommer mer fantasi senare ;)


Ha en skön fortsatt dag alla bloggers och tack för alla kommentarer dom värmer :)

Av Milla - 7 oktober 2008 22:37

Fick den här på min mejl hahaha


kamilla,ditt namn är väldigt melodiskt och tilltalande.

kamilla, du är inte bara snyggast i din omgivning, du är smartast också.

Det finns ingen som har så mycket utstrålning som du, kamilla.

kamilla, du är så skicklig och kunnig.

Omöjligt att inte älska dig

då har man valt att inte lära känna dig 

kamilla, du är helt ojämförbar.

kamilla, du är den alla vill vara.

Oemotståndlig är ett annat ord för dig kamilla.

kamilla är coolast!
kamilla är läckrast!
kamilla är charmigast!
kamilla - du är helt klart bäst!



Hahahahaha ;) Tack

Av Milla - 7 oktober 2008 22:21

En natt hade en man en dröm. Han drömde att
 han gick längs en strand tillsammans med Gud.
På himlen trädde plötsligt händelser från hans liv fram.
Han märkte att vid varje period i livet fanns
spår i sanden av två par fötter:
Det ena spåret var hans, det andra var Guds.

När den sista delen av hans liv framträdde,
såg han tillbaka på fotspåren i sanden. Då såg han
att många gånger under sin levnads vandring fanns
det bara ett par fotspår. Han märkte också att
detta inträffade under hans mest ensamma
och svåra perioder av sitt liv.

Han frågade Gud om detta, "Herre, du sa att du
aldrig skulle överge mig utan gå vid min sida hela vägen.
Men under de allra svåraste tiderna i mitt liv
har det funnits bara ett par fotspår. Jag kan inte förstå,
att du lämnade mig när jag behövde dig mest."

Herren svarade: Jag skulle aldrig lämna dig under
tider av prövningar och lidande.
När du såg bara ett par fotspår - då bar jag dig.



Vill bara påpeka att denna underbara dikt har inget med min tro att göra då den enda som jag tror på är mig själv ;)

Tim

Av Milla - 7 oktober 2008 21:29

Underbara, spralliga, söta, charmiga, busiga, aktiva lilla kille som håller på att bli stor.

Du är den kramigaste ungen på jorden,du kramar tom alla kompisar på dagis+ personalen innan du går hem hihi du e så söt.


Du är så aktiv och är på 20 ställen samtidigt i alla möjliga vinklar och former. i bland e du ståendes på händer haha du kan verkligen aldrig vara stilla inte ens när du sover.


Men älskling du behöver sova är inte bra för dig att sova så där oroligt och jag önskar att jag visste vad jag ska göra men det vet jag inte längre.



Hoppas att vi en dag kan hitta en balans som fungerar för dig älskade bustroll.

Älskar dig livet vore alldeles för lungt utan dig.

Av Milla - 7 oktober 2008 13:34

Liam du är mammas duktiga kille, du vill nästan alltid hjälpa till med saker. Allt från att hänga tvätt till att sopa bort kattsand till att laga mat.


Du tar hand om din lillebror och visar att du älskar honom överallt annat och skyddar honom på dagis från faror & eleka kompisar, vilket ansvar du har tagit på dig.

Ni har sån hatkärlek till varandra somman kallar det, ni bråkar med varandra oftast på en kärleksfullt sett.


Du är tjurig, bestämd och väldigt principfast och lite känslig för förändringar men det brukar lösa sig


Du har svårt att inte ha något att göra utan vill helst bli sysselsatt hela tiden.

Du kan sitta och pyssla i flera timmar med samma sak om du INTE blir störd av lillebror.


Du ber om ursäkt när du svär för att din mamma lärt dig att det inte är ok haha goding.


Du är glad nästan jämt, älskar att busa , är kittlig som få och ditt skratt klingar ner till grannen. Du är duktigt som f*n på att dansa det har du fått från din mamma hihi glad för det


Du måste vara den klokaste  killen i den här åldern på jorden och jag smälter i dina vackra bruna ögon *L*

Vad kommer du att blir när du blir stor ??

Något stort det vet jag redan för din målmedvetenhet är redan stor.


Älskar dig Liam


LINN

Om jag hade haft en dotter så hade jag önskat att hon var precis som du :)

Pappas lilla tjej börjar bli stor och du kan redan läsa wow  vilken tur man har som får höra dina sagor på kvällarna hihi


Jag vet att du kommer att bli något stort.

Du har en utstrålning som bara vissa har och sjunger som en liten prinsessa, fortsätt med det så länge du tycker det är roligt.


Du frågade en kväll "kan man få byta namn" " I såna fall vill jag heta Amy Diamond" hihi fniss


Alla vet ju vem du fått dina vackra ögon av, pappas tjej *L*


Du älskar när jag fixar med ditt hår och gör typiska tjejgrejer så roligt att det uppskattas :)


Älskar dig som bara din Kamilla kan :)





BUS

Av Milla - 7 oktober 2008 12:33

Varför kan inte min 2 1/2 åring sova på nätterna , visst han vaknar ju bara en gång på natten men sen resten av timmarna så sover han knappt någon djupsömn.


Det ÄR inget nytt iofs för det har varit så sen han va 3 mån och fick diagnosen mjölkallergi.

Han började vakna 1 gång i timmen och va konstant hungrig,grinade och vred och vände på sig.

Vid 11 månaders ålder så fick han Theralendroppar och atarax för att bryta hans dåliga mönster och så att han skulle få hjälp att sova längre pass vilket han nu också gjorde 3 timmar i sträck började han sova.

Han är överaktiv och är verkligen aldrig stilla inte ens då han sover, i bland slår han nästan kullerbyttor då han "sover"


För mig känns det som att något inte riktigt är som det ska men typ vad  Stress, dignos eller bara 2 1/2 år?


Min teori är att att delar av hans överaktivitet bottnar i hans dåliga sömn som sen gör honom helspeedad för att han ska orka vara vaken på dagarna, men jag vet inte blir verkligen så fruktansvärt förvirrad över det här.


Någon som läser det här kanske upplevt samma sak eller upplever det just nu i denna stund. Tips någon ???


Nu ska jag slappa lite innan det är dags att hämta barnen på dagis för tro mig det behövs då man knappt sover något på natten.


*Gäsp*

Av Milla - 6 oktober 2008 22:42

Nu börjar det bli dags att sova nassi nassi för snart har jag en blöt blöja i fejjan av min underbart, charmiga Tim.

Blir alltid väckt varannan vecka på morgonen med en blöt blöja i ansiktet haha Du e så go Tim fast den där blöjan kan jag vara utan tack *L*


Hoppas ni alla där ute får en riktigt bra natt och får sova gott med sköna drömmar ;)


Godnatt alla bloggers för nu e det dags


Kramisar i mängder till er alla.

Presentation


► Play the moment

▌▌ Pause the memories

■ Stop the pain

◄◄ Rewind the happines


I´m a lover not a hater

Omröstning

Varför väljer du att INTE kommentera vissa inlägg somdu läser i andras bloggar ??
 Ointressant
 Orkar inte
 Vet inte
 Jag vill men vet inte vad jag ska skriva?

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19
20 21 22
23
24
25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Lämna ett fotstamp ;)


Ovido - Quiz & Flashcards